Trött, trött, trött men slutet är nära

Idag känner jag för att gnälla och tycka synd om mig själv.

Att arbetet med tilläggsisolering och byte av balkonger och fönster på fastigheten där jag bor skulle ta så mycket energi - ja, det var tur att jag inte visste det innan.

Nu har de sista byggnadsjobbarna lämnat mina domäner - igår var de och bytte ut alla fönster. Och ställde till förstås, även om jag måste erkänna att de både sopade och dammsög innan de gick.

Jag har genomskitigt hemma rent ut sagt! Detta byggdamm har smugit sig in överallt. På måndag har jag beställt storstädning. Då får hela hemmet en ordentlig uppfräschning. De tar t o m ut alla böcker och prydnadssaker ur bokhyllorna och dammar och torkar. Då mina knän och rygg inte tillåter mig att gå ner på alla fyra vet jag att det efter lister och i hörnen finns ordentliga lager som skall bort.

MEN vad detta tagit på mig - ren psykiskt vill säga. Jag känner mig in i döden trött fast jag egentligen inte gjort något fysiskt tungt. Min snälla bror hjälpte mig att flytta undan möblerna så de kunde komma åt med fönstren och monterade ner kökslampor m m som var i vägen.

Men slutet - eller rättare sagt början är nära. I nästa vecka sitter jag i mitt rena, fräscha hem med nytvättade gardiner och mattor och njuter av att kunna bjuda hem vännerna igen.

Så ta mitt gnäll för vad det är - en tillfällig svacka bara!



Snart känns det roligt att pynta hemma igen. Och det fula betongräcket utanför köksfönstret är utbytt mot ett lättare i aluminium, som tillåter mig att se lite liv och rörelse på gångvägen nedanför.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej Sylvia!



Det känns bättre när man har fått gnälla lite. Jag vet. Bra att det äntligen är färdigt och att du beställt storstädning och inte behöver göra allt själv. Jag tror att du kommer att stor trivas med det nya.

Hoppas att huvudvärken är borta och ha det bra.

Kram

Ingrid

2010-01-20 @ 19:36:11
Postat av: I ngegerd

Javisst behöver vi lufta våra bekymmer! Det har ju varit långvarigt med husreparationen. Låter fint med ett mer genomsynligt balkongräcke, ingen ser ju ändå in eller hur? Och storstädning låter underbart, bra att Du kan få det gjort. Önskar Dig en ny och behaglig vecka! Kram!

Postat av: Bella

Vad härligt för dig när våren kommer och allt fult är utbytt och allt är rent och fint. Svackan är över, nu blir det bara bättre! Kram!

2010-01-21 @ 17:20:18
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Dulsinea

Hej där. Trevligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen Har saknat dig Kram Dulsinea

2010-01-23 @ 15:24:13
URL: http://gogunon.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja gnälla måste man få göra ibland..kan tänka mig att det varit jobbigt att ha byggjobbare hos sig jämt!



Men va härligt med en rejäl storstädning..då kommer du att få så fint så fint.



Nix inget husdjur..hihi



Kramen

2010-01-24 @ 09:52:54
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Barbro

Nu har det gått lite tid sedan du skrev det här och jag har av FB förstått att du hamnat på bokhyllenivån i röjningsivern efter att få ditt liv tillbaks. Jag förstår verkligen att det varit jobbigt när ombyggnaden dragit ut så på tiden. Och en massa byggdamm som smyger in är verkligen inte roligt. Hoppas nu att krafterna börjar återvända så sakteliga och att det blir en härlig vår efter kyla och mörker. OK - jag skrev inte snöelände - du gillar ju snö suck :)

2010-01-31 @ 10:08:21
URL: http://hitta.de
Postat av: Axeljenny

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!

2011-11-25 @ 10:38:01
URL: http://axeljenny.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0