Tillbaka igen

Jaha, så är jag tillbaka på bloggen igen efter något års uppehåll. Trodde jag skulle sakna alla mina bloggkompisar, men har dessbättre lyckats hitta de flesta på Facebook där vi chattar och lever lantliv i spelet Farmeville.

Livet rullar på, fast just nu rullar det på med broddar på fötterna. Ett måste om hundpromenaderna skall vara roliga. Vovven gillar inte grader under -12. Då får han kramp i benen och hoppar på tre, ibland två ben. Så istället för 3 riktiga långkörare har det blivit 3-4 promenader på max en halvtimme.

En härlig vinter så här långt. Det är inte ofta vi i Stockholmstrakten har vit snö så länge. Allt blir ljusare - även humöret. Och nu har t om solen försökt titta fram några dagar. Blir nog en fortsatt fin vinter hoppas jag.

Jag njuter extra av min utsikt över det snöklädda landskapet eftersom jag levt bakom byggnadsställningar och plast från augusti till veckan före jul. Fick ringa till min bror i huset bredvid och fråga vad det var för väder så jag kunde bestämma hur mycket eller lite kläder jag skulle sätta på mig till hundpromenaderna.

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag hittade dig!



Så du finns :-)



har också en blogg som jag aldrig, nästan aldrig, skriver i!

2010-01-12 @ 10:26:01
URL: http://windowater.blogspot.com
Postat av: Barbro

Hej Sylvia!

Nej, jag hade ingen aning om att du startat upp bloggen igen. Trevligt - jag ska genast lägga till en länk från min sida.

Du skriver om snö och sol - och här i Götet är det en strålande vinterdag idag. Ska hem till väninnan och fika och tjôta en stund då jag har ledig dag. Skulle kanske slänga ut julen (20 dag i morgon men då jobbar jag) men julpyntet mår väl inte direkt dåligt av att få stå kvar några dagar till till nästa gång jag är ledig så det får vara.

Ska bli roligt att åter läsa dina tankar i bloggen. Är ju själv dålig med uppdateringar i min, men det går ju i vågor det där.

Ha en riktigt fin dag nu.

2010-01-12 @ 10:37:44
URL: http://hitta.de
Postat av: Bella

Välkommen. Jag har saknat dig här fastän vi lekt farmarliv på FB. Jag tror att jag ska avsluta min blogg,men... vi får se. Kram

2010-01-12 @ 11:24:02
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hej Sylvia!



Kul att du öppnat bloggen igen och med ett kort av dig från Malta.

Det var varmare där, men man kan inte komma ifrån att det trots kylan vi haft, är väldigt vackert här.

Du frågade i Facebook om någon av de mina har mitt lösenord till Farm Ville. Ingen har det utom jag. Jag kom ju in härom dagen, men nu är det stopp igen.

Betr. Jessica så kommer hon att runda Kap Horn när som helst, om hon inte redan har gjort det. Hennes föräldrar har rest till dit för att vinka till henne. Hon gör ju inga stopp under hela seglingen.

Ha det bra och skönt att du har broddar. Hört flera som halkat.

Kram

Ingrid

2010-01-12 @ 15:16:12
Postat av: Kersti

Hej, skoj att du är tillbaka. Min vovve älskar snön och kylan ju kallare desto bättre han är inte lapphund för inte Så det är bara att dra på sig dunjackan och ge sig ut.

2010-01-12 @ 20:17:15
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: I ngegerd

Men hejsan, va kul att Du är tillbaka! Jag har inte uppdaterat min blogg på ett tag, har inte tid (konstigt nog!). I morgon onsdag börjar jag mitt ordinarie em-pass i IM-butiken, måndagarna har vi ju stängt än så länge.

Broddar är till för att användas, på hyllan gör de ju ingen nytta. Kram!

Postat av: Peterdenstore

Hejsan Sylvia ! Kul att du är tillbaka på bloggen igen. För egen del har mitt bloggande legat nere sedan i höstas. Jag skriver bara när jag har inspiration. Sedan har arbetsträningen tagit sin tid. Får se när jag får inspiration att skriva igen.

Kramar & hälsningar från PETERDENSTORE

2010-01-13 @ 11:26:11
URL: http://peterdenstore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0